Week 9 | Regen, oh nee toch niet - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 9 | Regen, oh nee toch niet - Reisverslag uit Schoorl, Nederland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 9 | Regen, oh nee toch niet

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

05 Juli 2017 | Nederland, Schoorl

En zoals stiekem al een beetje verwacht zijn we iets langer in Freiburg gebleven dan onze bedoeling was. Al dagenlang waren we aan het broeden over hoe de deze week door gingen komen, want er was regen voorspeld. En onweer. Althans, volgens Google. Dus we hebben dingen gepland die ook in de regen goed te doen zouden zijn.

Vanaf de camperplaats waar we stonden fietsten we binnen 10 minuten het centrum van de stad in. Zodra je de stad in loopt zie je overal goten langs de stoep (Frieburger Bachle) waar vroeger het riool liep, maar die nu gevuld worden door water uit de Dreisam rivier. Ideaal in de regen dachten we! Op verschillende plekken in de stad kun je bootjes kopen die je door de goten kan laten varen. We hebben er gelijk 2 gekocht voor de dames (hoewel Suus stiekem die van Ava heeft ingepikt). De combinatie van de bootjes met regenlaarsjes maakte dat Niene de dag van haar leven had! Maar regen hebben we maar weinig gezien…

Daarnaast kun je het Zwarte Woud natuurlijk niet verlaten zonder eerst Schwarzwalder kirsch taart te eten. We bestelden een groot stuk taart met 3 vorkjes. Oeps…we hadden er niet over na gedacht dat in een echte Schwarzwalder kirsch natuurlijk een flinke hoeveelheid Kirsch zit. Dus voor Niene maar snel een brownie na besteld. Want zelfs voor ons was de hoeveelheid Kirsch aan de ruime kant…

De tweede dag we vanuit Freiburg met de trein naar de Titisee geweest. Prima te doen in de regen dachten we. De Titisee zou één van de hoogtepunten van het Zwarte Woud moeten zijn, zo stond te lezen. Dat vonden blijkbaar meer mensen, want met ons werden er busladingen toeristen afgezet bij dit meer in het Zwarte Woud. De treinrit was mooi, maar het meer vonden we niet zo bijzonder. We hebben geconcludeerd dat er een topper moest werken op de marketingafdeling van gemeente Titisee, want we hebben ons vooral vergaapt aan de toeristenwinkeltjes met Koekoeksklokken en de veeeeele toeristen die hier liepen. Maar het leek ons toch wel een deceptie voor vooral de Canadezen die we zagen. Die moeten toch indrukwekkendere bossen en meren hebben dan de Titisee zou je zeggen (of misschien kwamen ze toch op de naam af?). Deze dag trouwens geen regen gezien.

Die dag na het eten hebben we de dames in hun pyjama’s in hun stoeltjes gezet en zijn we gaan rijden terwijl zij sliepen. Op naar een camperplaats in de buurt van Frankfurt. De volgende dag naar een P+R gereden en vanaf daar met de metro door naar Frankfurt om een beetje te shoppen. Helaas waren er werkzaamheden aan het spoor waardoor we over moesten stappen op de bus en daarna weer met de metro. Gelukkig konden we de horde volgen, maar het was wel even gedoe. Matthijs had ergens gelezen dat er dagelijks ruim 500.000 mensen door de winkelstraat van Frankfurt komen en dit was wel te merken. We hebben er even koffiegedronken en een broodje braadworst gegeten, maar het winkelen hebben we snel voor gezien gehouden. Dus weer terug met de metro en de bus naar de camper. Deceptie dus. Wel wat regen deze dag, maar dat paste er wel bij.

’s Avonds zijn we doorgereden naar een Landal Greenpark in de Eifel. Het weer was nog steeds slecht voorspeld dus we dachten dat we ons daar dan wel zouden vermaken. We hadden een plek gekregen direct naast een speeltuin, dus super relaxed. Zondag was het weer dan inderdaad niet geweldig dus toen hebben we het grootste gedeelte van de dag doorgebracht in Bollo’s speelgrot (een kleine indoor speeltuin - tot grote opluchting van Matthijs die er een andere idee bij had) en heeft Niene zich laten schminken als een vlinder. Daarna zijn we er nog twee dagen gebleven en niks dan zon gezien. In een vakantiehuisje vlakbij ons zat een Belgisch gezin met 3 kindjes en daarmee hebben Niene en Ava zich goed vermaakt. Dus wij konden lekker voor de camper zitten kijken naar spelende kinderen in de toch onverwachts zonnige speeltuin. Heerlijk!

Tot slot vandaag doorgereden naar Nederland, en onderweg nog een bezoek gebracht aan Carla, Dhiresh, Yesha en Ryan onderweg waar we lekker gegeten hebben en konden bijkletsen. Nu staan we op de camping in Petten (aan het strand in de buurt van Schoorl) waar we morgen de verjaardag van Ava gaan vieren met de opa’s en oma en daarna nog bezoek krijgen van Maarten, Anne, Tesse en Jente. Hebben we zin in!

• 07 Juli 2017 - 20:57

Anne :

Jaaaa wij hebben er ook zin in!