Week 8 | Toch nog een dagje langer - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 8 | Toch nog een dagje langer - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 8 | Toch nog een dagje langer

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

28 Juni 2017 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

De camping en de omgeving van het meer van Annecy bevielen ons zo goed dat we uiteindelijk een week zijn gebleven. Iedere dag opnieuw beviel het zo goed dat we steeds weer een nacht bijboekten. Daarnaast was het weer in Zwitserland, waar we eigenlijk bedacht hadden om naartoe te gaan, niet best. En waarom een mooie omgeving met geweldig weer verruilen voor regen…

Het zwembad bij de camping was een waar paradijs voor Niene en Ava en had daarnaast een geweldig uitzicht op de bergen en de vele parapenters die daar rondzweefden. Alleen hier al kunnen we ons een paar dagen vermaken…

Langs een groot gedeelte van het meer ligt een fietspad, dus we konden mooi op de fiets de omgeving verkennen. Eerst ’s ochtends langs de warme bakker en dan lekker picknicken bij een strandje aan het meer. Vlakbij de camping was een klein strandje omgeven met gras en bomen en een speeltuin. Ideaal met de dametjes. Niene kon lekker zwemmen met haar opblaas krokodil en Ava kon lekker rondkruipen op het gras. “Zullen we nog een nachtje blijven?”

Op zaterdag zijn we 10km naar Annecy gefietst. Onderweg zagen we allemaal sporten die werden uit geoefend op het meer: suppen, yoga op surfplanken (vond Suus heel interessant en Matthijs hilarisch), wakeboarden, etc. Annecy is een heel (geheel onverwachts) fotogeniek stadje waar in het weekend een antiekmarkt wordt gehouden. We hebben er lekker een beetje rond gestruind en zijn ‘s middags geëindigd in een groot park. Deze dag weinig gezwommen dus hebben we besloten nog een dagje te blijven om nog een keer naar dat leuke meertje te gaan. Dus zondag heerlijk gezwommen en gespeeld met de dames. En het weer was morgen ook nog goed, dus bleven we toch nog een dagje langer…

Maandag zijn we naar 16km naar Talloires aan de overkant van het meer gefietst. De eerste helft was over een fietspad en prima te doen, maar toen kwam er een stuk dat we over de weg moesten. Dit vonden we allebei wel behoorlijk a-relaxed, maar net toen we bijna om wilden keren begon het fietspad gelukkig weer. We hebben daar heerlijk gechillt in een soort parkje aan het meer waar Niene in een peuterbad kon spelen. Daarna nog geluncht met een mooi uitzicht op het meer. We hebben nog even overwogen om het rondje om het meer af te maken, maar er zat nog een behoorlijke klim aan te komen en een groot stuk waar we over de weg moesten, dus we zijn toch maar rechtstreeks terug gefietst naar de camping. Net op tijd voor de geplande regenbui en net op tijd om onze spullen nog droog in de camper te ruimen.

Dinsdag vertrokken we dan echt. Maar waar naartoe? Het idee was om de hele dag te gaan rijden naar Duitsland. Maar ja, het was nog lekker weer en dan is het toch zonde om de hele dag te rijden. Toen al wegrijdend bedachten we naar Freiburg am Breisgau (in het Zwarte Woud) te gaan en pas kilometers te gaan maken als de dames slapen. Overdag zijn we toen naar Lausanne gegaan om het meer van Geneve te bekijken. Na aardig wat zoekwerk en 3 mislukte pogingen hadden we eindelijk een parkeerplek gevonden (is toch lastig met een camper van bijna 7 meter). Geheel per toeval bleek dit recht naast het stadsstrand te zijn. Een schot in de roos, dus daar zijn we de hele middag gebleven.

Na een nacht te hebben doorgebracht bij een benzinestation in een behoorlijk heftige onweersbui zijn we doorgereden naar een soort enorme uitgebreide gratis kinderboerderij in Freiburg waar we bijna de hele dag hebben rond gewandeld. En vandaag ook maar een fietshelm voor Ava gekocht (voor Niene hadden we al) na alle afkeurende blikken.
Nu staan we op een camperplaats in Freiburg en is het plan om morgen de stad te bekijken en dan weer door te rijden. Maar of ons plan A niet veranderd in een plan C is lastig te zeggen…

• 29 Juni 2017 - 07:54

Huub:

Het is een ware feestvakantie voor jullie meiden zo te zien! Leuk man!

• 29 Juni 2017 - 13:12

Anne:

Hele mooie plaatjes weer!
    Ik snap dat jullie daar wat langer gebleven zijn