Week 7 | Kilometers vreten - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 7 | Kilometers vreten - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 7 | Kilometers vreten

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

21 Juni 2017 | Frankrijk, Annecy

Aangezien Tarifa toch best een eind weg is van Nederland en we nog (maar) 4 weken over hebben voordat we weer tijdelijk terug in Nederland moeten zijn, besloten we eens wat gas te geven de afgelopen week. Dus na Tarifa, waar we echt een paar heerlijke dagen hebben gehad, doorgereden richting Almeria waar we overnacht hebben in het natuurpark Cabo de Gata. Deze dag rijden was door een weinig inspirerende omgeving en deze regio staat helemaal vol met witte plastic groente en fruitkassen. De regio wordt niet voor niets ‘de zee van plastic’ genoemd. Het natuurpark was wel bijzonder aangezien het een echte woestijn is. Hier hebben ze veel van de oude Amerikaanse spaghetti westerns vroeger opgenomen, en dat is wel te zien.

Dus na een nachtje meteen doorgereden. We besloten de Costa del Sol over te slaan en zijn die dag meteen doorgereden naar Valencia. Daar hebben we drie nachten gestaan op een mooie camping/resort. De dames (en wij dus ook) hebben zich goed vermaakt in het zwembad en de speeltuin. Wij voelden het al, maar er was daadwerkelijk een hittegolf in Zuid-Spanje (heeeeeeeeeeeeet). De airconditioning in de camper was echt een lifesaver!

Op vaderdag heeft Niene voor Matthijs een mooie tekening gemaakt inclusief een steentje die ze gevonden had in Tarifa in de vorm van een hartje, en Ava heeft hem een mooi cadeau gegeven door deze dag haar eerste stapjes los te zetten! Het zijn er pas twee of drie, maar het begin is er!

Inmiddels zijn we bedreven geworden in stedentrips, dus voor Valencia draaiden we onze hand niet meer om. Dit keer geen “hop-on-hop-off” bus, maar we hebben ons daar een dag goed vermaakt met wandelen door de oude stad én door een prachtig stadspark in een oude rivierbedding. Daar hebben we ook met een bijzondere fiets een rondje gereden (zie foto’s) en tenslotte nog heeeerlijke taartjes gegeten. Suus heeft ook nog een lokale rijstdrank met suiker geprobeerd (Horchata), maar die is na een paar voorzichtige slokjes toch echt in een prullenbak verdwenen.

Na Valencia hebben we besloten het roer om te gooien en de Costa Blanca en Costa Brava verder over te slaan. Nog gekker; de volgende bestemming zijn de Alpen geworden, dus we zijn in anderhalve dag 1000 km noordelijker terecht gekomen bij het meer van Annecy! De dames hebben het rijden geweldig gedaan en het heeft ook geholpen dat we een heel stuk ’s avonds en ’s nachts hebben gereden.

Nu staan we op een geweldige camping aan het meer met een prachtig zwembad, een super omgeving en gezellig veel Nederlanders! Het liefst blijven we nog even hier en gaan we nog een stukje Zwitserland in, maar de weerberichten laten veel regen zien. Dus wie weet hoeveel kilometers we nog gaan vreten de komende week!

• 22 Juni 2017 - 09:41

Marjolijn:

Wow, mooie plaatjes weer! Leuk om jullie zo te volgen! X

• 22 Juni 2017 - 18:06

Huub:

Lekker bezig hoor! En de costa brava skippen is een goed idee! Om ava en niene nu al op het strand te droppen van lloret de mar is inderdaad wat vroeg ;)

• 22 Juni 2017 - 20:32

Anne: