Week 15 | Regen, Rüti & rijden - Reisverslag uit Kreuzlingen, Zwitserland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 15 | Regen, Rüti & rijden - Reisverslag uit Kreuzlingen, Zwitserland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 15 | Regen, Rüti & rijden

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

16 Augustus 2017 | Zwitserland, Kreuzlingen

Het Gardameer had blijkbaar genoeg van ons, want we waren al van plan om te vertrekken maar om ons een duwtje in de rug te geven werden we getrakteerd op fikse onweer en regenbuien op donderdag en vrijdagmorgen. Wij hadden nog mazzel, want 5km zuidelijker vielen er ijsblokken naar beneden, en dat is al helemaal niet best voor het vakantiegevoel. Dus snel spullen pakken en rijden!

De rij-dag richting het noorden hebben we onderbroken met een bezoek aan het grootse winkelcentrum van Europa in Milaan. Daarna op richting de Alpen. Wij dachten onze reis goed gepland te hebben, maar zoals een echte toerist betaamd hebben wij ook 1,5 uur stilgestaan voor de Gotthart tunnel. Helaas hebben we daardoor onze camping niet kunnen halen want die was al dicht, dus dat werd een Raststatte. De volgende dag besloten we toch nog de geplande camping te bezoeken, want Ferienhof Rüti midden in de Zwitserse Alpen klonk nou eenmaal zo veelbelovend. En Rüti kwam alle beloftes na! Behalve dan dat niet de eigenaar Rüti heette, maar de straat waaraan de camping lag. Het is een kleine camping op een boerderij, met allerlei beesten. Zo kon je afwassen in de ezelstal en liepen de eenden en de kippen vrij rond tussen de campinggasten. Inclusief Alpenkoeien met koeien bellen op het weiland ernaast! En een adembenemend uitzicht. Voor de kids waren de speeltoestellen het einde en Niene bleef het liefst slapen in de boomhut.

Maar na een nachtje moesten we weer verder richting de camping aan de Bodensee. Daar staan we nu nog steeds en vermaken we ons prima! Een mooi meer en redelijk vlakke omgeving zodat we de omgeving kunnen verkennen per fiets. We zitten net in het Zwitserse stuk over de grens bij Konstanz dus daar zijn we al een paar keer geweest. Verder is Matthijs met Niene nog naar een festival geweest en zijn ze samen een middag wezen zwemmen. En vandaag hebben we een stuk gefietst naar het eiland Mainau, wat zich het bloemen eiland noemt. Busladingen vol bejaarden hadden hetzelfde plan, maar dat mocht de pret niet drukken. Het is een prachtig eiland met een mooi slot en veel bloemenpracht. Op Niene hebben de sequoia’s en de speeltuin echter de meeste indruk gemaakt. En ze heeft nog een ponyritje gemaakt!

En ondertussen blijft Ava ons verbazen met haar klimkunsten. Het liefst klimt ze de hele dag. Gisteren hebben we nog hard gelachen toen ze opeens Niene d'r fietshelm opzette en op haar fiets probeerde te klimmen. Ze leek precies op 1-Up uit de Mario spelletjes (zie foto)!

Komende vrijdag zijn we weer wat dichter bij Nederland want dat staan we op een Landal camping in de Moezel regio. Eens kijken of Niene nu wel op de foto wil met Bollo de beer...

• 17 Augustus 2017 - 10:29

Carla:

Klinkt weer heerlijk allemaal (op het noodweer na)..Geniet nog even van al het moois en het relaxen, nog maar even en dan komen jullie alweer thuis!

• 17 Augustus 2017 - 22:22

Anne:

Haha die Ava! Tot snel in Drente. Tesse kijkt er al maar uit :)

• 18 Augustus 2017 - 22:54

Hermien:

Hallo lieverds!

Wat een prachtige plekken hebben jullie weer gevonden!
    Fijn om elke week een beetje mee te kijken :-)))