Week 13 | Puffen en toeren - Reisverslag uit Lucca, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 13 | Puffen en toeren - Reisverslag uit Lucca, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 13 | Puffen en toeren

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

02 Augustus 2017 | Italië, Lucca

En terwijl in Rome het drinkwater dreigt op te raken vanwege de droogte en hitte, zitten wij pakweg 300 km noordelijker ook te puffen van de hitte in Toscane. Toen we in Sevilla waren vonden we 42 graden warm, deze week hebben we de 44 aangetikt. Dat is ook in de schaduw best wel intens. Dus wat doe je dan…

Een auto huren met airco, en lekker rondrijden! En laat Toscane nou bij uitstek een mooie omgeving zijn om doorheen te rijden. Met onze camper van 7 meter lang, 3 meter breed en 3 hoog kom je hier natuurlijk nergens in de bochtige wegen en krappe stadjes, dus Avis bracht de uitkomst met een comfortabele Citroen DS5. Al toerend hebben we zo deze week Lucca, Pistoia, Pisa, Siena, Calci, Viareggio en Volterra bezocht. Heerlijke dorpjes en steden met autovrije binnensteden zodat Ava al waggelend alle harten kon stelen, en zodat Niene op haar nieuwe ‘hardloopschoenen’ haar PR op de 20 meter kon verbeteren. Tussendoor hebben papa en mama genoten van de charmante straatjes en het lekkere eten.

Uitschieters in negatieve zin waren de zinderende hitte en de on-ge-loof-lijke drukte in Pisa (daar was het 44 graden), het commerciële strand van Viareggio (hoewel de charmante strandstoeltjesverhuurder Stefano onze harten heeft gestolen met zijn enthousiasme en een gratis fles wijn omdat we zo snel weer gingen terwijl we wel betaald hadden), en de enorme bulten en het klimmen in Sienna (daar zijn de buggy en Niene niet voor gemaakt). Positieve uitschieters waren het rustige maar gezellige Pistoia en het prachtig gelegen Volterra (op een bult met geweldig uitzicht over Toscane).

Tussendoor konden we ook uitpuffen in het lekkere zwembad op de kleine camping waar Niene al bijna vanaf de kant in het water durft te springen, én draait de airco in de camper ’s avonds op volle toeren.

En van al die culturele drukte zijn we van plan uit te gaan puffen bij het Gardameer waar we vanaf vrijdag gaan staan. Weer iets noordelijker dus vast wat koeler. En dan weer ouderwets met onze logge camper de straten van Italië onveilig maken!

• 04 Augustus 2017 - 04:04

Hermien:

Wat een leuk verslag! Jullie hebben schrijverstalent :-))) Een beetje zon en warmte zouden we hier wel mee willen hebben!! Lieve groeten!

• 15 Augustus 2017 - 07:48

Huub:

Nou, lekker heet man! Dan is een beetje airco wel welkom!

• 26 Augustus 2017 - 00:21

Sander: