Week 12 | Campinglife - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 12 | Campinglife - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 12 | Campinglife

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

26 Juli 2017 | Italië, Porlezza

En toen was het opeens hoogseizoen. We stonden er toch wel even van te kijken dat onze medekampeerders op de camping bij het meer van Lugano niet meer enkel 65+ waren. Nu stonden opeens ook de rest van de beroepspopulatie en schoolgaande jongeren te kamperen. Toch weer een omschakelmomentje. Te meer omdat we klaarblijkelijk een camping hadden uitgekozen die nogal populair is onder de Nederlanders én omdat diezelfde Nederlanders er jaar op jaar terugkomen. (Ze hebben hier zelfs kroketten, frikandellen, stroopwafels en pannenkoekenmix...aaaargh). We hebben mensen gesproken die hier al 35 jaar komen en voor hen is het dus echt ons kent ons. Wij zijn een beetje vreemde eenden die met de camper aan het rondreizen zijn.

Nu klinkt dit misschien een beetje negatief, want in werkelijkheid staan we hier nu al weer een hele week en hebben we het super naar onze zin. Niene heeft de tijd van haar leven met de buurjongetjes, Ava gaat steeds beter lopen en heeft zo’n beetje elke voortent in de omgeving wel van binnen gezien inmiddels en wij hebben ook gezellige aanspraak met de buren. Het echte campinggevoel dus! (en nostalgie voor Matthijs) Een bonus zijn dan de mooie omgeving, het lekkere weer (op wat Italiaanse onweersbuien na) en het mooie Lugano meer om in te zwemmen.

Dus eigenlijk hebben we deze week niet veel bijzonders gedaan… Gisteren nog wel een dagje met de bus en de boot op pad geweest om naar het enorm mondaine Bellagio te gaan aan het Como meer. Een leuk dagtripje en vooral lekker mensen kunnen kijken. We hebben in onze campingoutfits vanaf een terrasje gekeken naar de sjieke toeristen die daar rondlopen.

Morgen gaan we weer verder en zetten we vaart richting Toscane. We hebben een plekje kunnen vinden op een kleine boerencamping dichtbij Lucca, dus we zijn benieuwd wat we daar gaan beleven….

• 28 Juli 2017 - 10:02

Hermien:

Hallo lieverds! Wat hebben jullie weer veel moois gezien!! :-)))
    lieve groetjes!

• 30 Juli 2017 - 12:39

Peter:

Dit Bericht Roest bij Oude vakantieervaringen op
    Heerilijk, geniet straks Ook van Toscane ( Lucca )
    Ik Verhuizingen me al Weer op nieuwe pictures

• 26 Augustus 2017 - 00:12

Sander:

Hey Bellagio, brings back memories, zijn we ooit nog geweest met zijn vieren