Week 11 | Intermezzo - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 11 | Intermezzo - Reisverslag uit Porlezza, Italië van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 11 | Intermezzo

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

19 Juli 2017 | Italië, Porlezza

Na een latertje op woensdagavond om alles nog gepakt te krijgen voor onszelf en de logeerpartijtjes van de dames waren we nog redelijk slaapdronken toen we met Wouter en Geke richting Schiphol reden. Op vrijdag hadden we namelijk de bruiloft van Tim en Laura in Helsinki!

Het voelde vreemd om na ruim twee maanden fulltime met de kids opeens zonder hen in het vliegtuig te stappen, maar we hebben een heerlijk lang weekend gehad helemaal voor onszelf! Op donderdag kwamen we nog aan in een regenachtig en bijna uitgestorven Helsinki, maar op vrijdag en ook de rest van het weekend hebben we stralend weer gehad. Echt een vakantie in een vakantie…voelde heel decadent….

Helsinki is een mooie stad zonder echte noemenswaardige hoogtepunten, maar met een heel fijne, relaxte atmosfeer. Het is er erg weinig donker (alleen tussen 12 en 3 ’s nachts), dus dat voelt wel een beetje gek aan. We hebben genoten van het rondstruinen op de markt, het eten van rendiervlees, het koffie drinken in hippe tentjes, zwemmen in een buitenzwembad met zeewater a 14 graden, ons laten masseren bij de Thaise buurvrouw en het uit eten gaan in heerlijke restaurants.

Op vrijdag was de bruiloft van Tim en Laura die trouwden op een romantisch eilandje vlak voor de kust van Helsinki. Een mooie persoonlijke ceremonie, een heerlijk Fins diner en daarna de voetjes van de vloer! Het was voor ons ook een weerzien met vrienden, dus het is laat geworden :)

En ja, we zijn zelfs op zaterdag nog ouderwets tot half 4 ‘s nachts gaan stappen met vrienden die er ook voor de bruiloft waren. Zondagmiddag waren we weer terug in Nederland en hebben we nog geslapen bij Hans. De kinderen waren inmiddels al in Enschede om nog een paar nachtjes bij opa en oma te logeren. Dus die zagen we maandag weer toen we ze daar ophaalden. Na een nachtje op de camping in Enschede hebben we oma Quak en oma Nieuwenhuis nog opgezocht en daarna koers richting Italië gezet. We hebben nog een tussenstop gemaakt in Freiburg im Breisgau (waren we al eerder geweest en beviel weer goed!) en woensdagavond laat zijn we aangekomen op de camping bij het meer van Lugano, vlak over de grens in Italië.

• 21 Juli 2017 - 22:29

Casper:

Like!

• 21 Juli 2017 - 23:03

Sander:

Klinkt goed, dat Helsinki! Lekker die lange avonden

• 22 Juli 2017 - 13:36

Anne:

Leuke foto's weer. Veel plezier nog met het tweede gedeelte
    van jullie reis!

• 23 Juli 2017 - 20:36

Carla:

Ah ziet er weer top uit! Lekker genoten zo te zien! X