Week 6 | Anders dan verwacht - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 6 | Anders dan verwacht - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 6 | Anders dan verwacht

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

14 Juni 2017 | Spanje, Tarifa

Deze week was wat anders dan verwacht. Niet omdat dingen vreselijk in de soep gelopen zijn, maar gewoon omdat je soms ergens een idee bij hebt en het dan toch wat anders uitpakt.

Na een paar rustige dagen in de Algarve zijn we inmiddels weer aangekomen in Spanje. Lekker, want nu zitten we weer in de normale tijdzone. In Portugal is het een uurtje vroeger, en we hadden besloten om het ritme van de kinderen voor die twee weken niet aan te passen. Dit resulteerde dus altijd in twee antwoorden als Suus om de tijd vroeg; “het is 3 uur, en 4 uur voor de kinderen”. Erg irritant!

De eerste stop in Spanje was in de buurt van Huelva aan het strand. We zoeken de campings meestal op via Google, soms aangevuld door de Campercontact app en héél soms nog oldschool via de ACSI campinggids, en deze kwam met vlag en wimpel door de selectie. De camping heette Playa la Bota. Helaas was het wat anders dan verwacht. Inderdaad, er was een mooi zwembad en op loopafstand van het strand, maar dat zwembad was dicht en het strand was niet om over naar huis te schrijven (maar doen we nu toch!!). Het vreemdste was echter dat het een compleet dorp leek te zijn van Spanjaarden die hier van oude caravans een vakantiehuis hadden gemaakt. En wij waren de vreemde nieuwe buitenlandse buren. Niet helemaal fijn (ook al hebben Niene en Ava lekker gespeeld met de buurjongen Miguel). Wat wel erg mooi was, is dat Huelva midden tussen natuurgebieden in ligt en een hemel is voor vogelspotters. Nu zijn wij niet de grootste vogelspotters, maar als er flamingo’s in de buurt zijn willen we die wel zien! Niene vond het ook geweldig.

Dus na een nachtje zijn we maar meteen doorgereden naar Sevilla. Op ‘dringend’ verzoek van Anne (onze reisleidster op afstand) hebben we die stad maar niet overgeslagen. We zijn immers inmiddels bedreven in stedentrips (bustour gedaan, lekker gegeten, etc). En we zijn blij dat we geweest zijn! Echt de moeite waard! Onze overnachtingsplek was wel wat anders dan verwacht. Er bleek geen echte stadscamping te zijn, dus besloten we te gaan voor een camperplaats. Degene met de beste reviews bleek geen stroom te hebben dus doorgereden naar de volgende. Wat we aantroffen was een oude loods waar je blijkbaar ook met de camper mocht overnachten. We hebben de gok genomen en hebben er twee nachten gestaan. Lekker in de schaduw, en met stroom dus we konden de airco aanzetten. En dat bleek noodzakelijk want de 42 graden in Sevilla was zeker anders dan verwacht!

Na de hitte hebben we snel verkoeling gezocht aan de kust en (wederom op advies van Anne) terechtgekomen in Tarifa. Dit is het zuidelijkste puntje van Spanje en vanaf onze campeerplek (recht aan het strand!) hebben we uitzicht op Afrika. Een gek idee! Het was hier wel wat winderiger dan verwacht (BBQ eerste avond hebben we maar binnen afgemaakt), maar heerlijk qua temperatuur. De dames kunnen hier heerlijk zwemmen in het zwembad en de zee en Ava heeft zelfs twee grasveldjes (een unicum zo zuidelijk) om te kunnen kruipen. Anders dan verwacht is ze gisteren zelfs helemaal zelfstandig gaan staan én loopt ze nu (weliswaar wat wiebelig) aan de hand!

Vanaf dit verste punt gaan we de komende 4 weken weer richting Nederland rijden. Morgen of overmorgen pakken we de boel dus weer in en rijden we richting Almeria.