Week 4 | Druk met niets - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 4 | Druk met niets - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 4 | Druk met niets

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

31 Mei 2017 | Portugal, Figueira da Foz

Omdat we het rare geluid van de motor niet vertrouwden wilden we voor de zekerheid toch even langs een garage om het te laten checken. Via een lokale garage werden we door verwezen naar een Fiat garage en met behulp van (lang leve) Google translate konden we uitleggen wat het probleem was. Toch vreemd om een gesprek via een computerscherm te voeren. De monteurs zetten onze camper gelijk even op de brug. Anderhalf uur en 2 testritten later was de conclusie dat ze niets ernstigs konden vinden en dat het geluid waarschijnlijk werd veroorzaakt door een lek ergens. Voor nu dus prima om mee door te rijden. Helaas bleek wel dat de monteurs een iets te wild ritje hadden gemaakt in de camper; er was een volle fles diksap (van alle dingen die kapot konden gaan…grrrrr) gesneuveld en zelfs nu, na bijna een week en heel veel gepoets, loopt het kleverige goedje nog achter allerlei randjes vandaan.

Na de garage hebben we onze weg vervolgd naar Portugal en hebben we ons gesetteld op een camping net over de grens in Miranda do Douro. Daar hebben we een bezoek gebracht aan het lokale binnenzwembad (het buitenzwembad was helaas nog dicht) en dat was memorabel zullen we maar zeggen. Een badmuts was verplicht, zie foto. (wie zegt dat we alleen maar mooie charmante facebookfoto’s posten ziet hier zijn ongelijk ;) Er waren twee zwemlessen voor kleine kindjes aan de gang in baan 1 en baan 4, dus wij mochten baantjes trekken in de middelste 2 banen…. Niet helemaal wat we in gedachten hadden van tevoren, maar we zijn weer een hilarische ervaring rijker. En wij waren natuurlijk weer de attractie van de dag.

Verder hebben we hier nog een boottocht gemaakt over een rivier in een kloof met na afloop een port proeverij en een kleine roofvogelshow (waarbij de sneeuwuil er genoeg van had en prompt wegvloog de heuvels in en de studentikoze begeleider erachter aan moest rennen).

Omdat het tol systeem in Portugal nogal ingewikkeld is zijn we via Spanje bij een andere grensovergang opnieuw Portugal in gegaan zodat we Easytoll konden activeren. Daardoor wordt er op sommige wegen waar je de tol niet direct kunt afrekenen nu geld afgeschreven van je creditcard wanneer je kenteken gesignaleerd wordt. In de afgelopen 4 weken hebben we nu al zo’n 150 euro aan tol betaald. Over het algemeen iedere keer niet hele grote bedragen, maar het tikt wel behoorlijk aan. Het viel ons al op dat hier in Portugal de wegen zo ontzettend leeg zijn. Dat wordt dus veroorzaakt doordat de Portugezen de tol die wordt geheven zelf niet kunnen betalen. Heel apart…..

Vervolgens kwamen we terecht op een kleine camping in de middle of nowhere gerund door een nogal Brabants stel. Erg leuk. Wij hebben daar een avond genoten van een heerlijk door de eigenaren gekookt 3 gangen diner terwijl andere campinggasten op de babyfoon letten. Bij onze tafel had hij namelijk geen bereik :)

Na 2 nachtjes zijn we weer verder getrokken naar de kust en naar het zuiden op jacht naar het ultieme camper/4-maanden-op-reis weer, want tot op heden valt dat onderdeel best een beetje tegen. We hebben toch aardig wat regen gezien onderweg en ook de temperatuur is nog niet altijd zodanig dat we lekker in korte broek en t-shirt kunnen rondlopen (oftewel, we zouden bijna weer terugkomen naar Nederland voorde zon en Freshtival natuurlijk). Nu bevinden we ons op een fijne camping aan het strand (waar het helaas zo hard waait dat je benen geschuurd worden) in Figueira da Foz en morgen vertrekken we richting Lissabon.

• 31 Mei 2017 - 23:18

Hermien:

Lijkt me heerlijk, druk zijn met niets

• 01 Juni 2017 - 09:33

Anne:

Haha die badmutsen

• 02 Juni 2017 - 18:00

Lucia:

Hoi Suus,

Wat een heerlijke verhalen, ontzettend leuk om te lezen.
    Die badmutsen zien er inderdaad super sexy uit, geweldig.
    Hopelijk vinden jullie snel het zon, zee, strand-vakantie gevoel, maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    Veel plezier familia!
    Liefs, Luus

• 02 Juni 2017 - 19:37

Huub:

Wel superhygienisch die badmutsen ;)

• 06 Juni 2017 - 09:12

Monique Koen En Tess:

hoi!

wij hebben net met zijn 3tjes jullie foto's gekeken, onwijs leuk!
    wij missen Niene wel heel erg.
    geniet nog van jullie reis.

dikke kus en knuffels,

liefs Monique Koen en Tess

• 09 Juni 2017 - 21:08

Carla:

Haha, die badmutsenfoto is echt fantastisch! Fijn dat jullie zo genieten!