Week 2 | Zon, zee & strand - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 2 | Zon, zee & strand - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 2 | Zon, zee & strand

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

17 Mei 2017 | Spanje, Bilbao

Dit is een beetje zoals we ons de reis hadden voorgesteld; zon, zee en strand. Het heeft wat kilometers gekost maar in Biarritz scheen heerlijk de zon. We zijn dus een paar dagen gebleven. Hier is het vakantiegevoel wel echt tot ons door gedrongen: lekker even op één plek, heerlijk weer en een mooi stadje met een strand heel dichtbij. De dames vermaakten zich prima op het strand; Niene met het bouwen van zandkastelen en Ava met het opeten ervan! O ja, en mocht je ooit in Biarritz zijn, hier heeft Matthijs zijn beste ijsje ooit gegeten; een Baskisch ijsje met amandelspijs en botersmaak… Jammie (smaken verschillen laten we maar zeggen).

Na 3 nachten in Biarritz zijn we de grens over gegaan naar San Sebastian in Spanje. Wij kenden het allebei helemaal niet, maar we zijn echt verrast door deze stad. We hadden een camping op een berg vlak naast San Sebastian en dus en mooi uitzicht over het heuvelachtige binnenland. De stad zelf is erg overzichtelijk en heeft een prachtig oud centrum met als parel een enorm standsstrand in een baai (zie foto). En misschien een nog groter pluspunt; het eten is er geweldig. Er schijnt geen plek ter wereld te zijn met meer Michelin sterren per vierkante meter dan in San Sebastian. Helaas is dat niet aan ons besteed met onze twee druktemakers dus wij hebben genoten van de traditionele Pinxtos. Dit is nog een reden om naar San Sebastian te komen, want dit zijn bijzondere hapjes die op de bar staan uitgestald en die je samen met een drankje besteld. Heerlijk in de middagzon! En zelfs Niene heeft mee zitten snoepen… Ava vond het allemaal even prachtig in de draagzak. We blijven het toch gek vinden dat ze werkelijk nooit eens stil zit, behalve wanneer ze in de draagzak zit. Maar dikke prima!

Zondag zijn we naar Monte Igueldo geweest waar we heerlijk hebben geluncht met uitzicht over San Sebastian (tenminste dat was het plan, maar als toerist zijnde werden we helaas een beetje weg gepropt in een hoekje achteraf, maar het eten was heerlijk overigens). Daarna nog even met Niene in een botsauto geweest en de meiden hebben nog even gesparteld in een opblaasbadje op de camping. Maandag zijn we de hele dag in het centrum geweest, de stad bekeken, lekkere pinxtos gegeten, in de draaimolen en naar het strand geweest. Dinsdagochtend hebben we de camper opnieuw ingedeeld (omdat je toch merkt dat het wat efficiënter kan als je er wat langer in reist) en ‘s middags nog even de stad in geweest voor een verlate lunch (thanks Frans voor de tips!).

Omdat het weer vandaag wat minder zou zijn we vandaag weer verder getrokken en vanmiddag zijn we aangekomen in Bilbao. We staan op een mooie camperplaats (soort simpele camping speciaal voor campers) met een prachtig uitzicht over de stad. Nu regent het pijpenstelen, maar we zullen zien wat we hier weer gaan beleven!

• 17 Mei 2017 - 20:45

Anne:

Wat een mooi uitzicht en wat ziet Niene er hip uit met haar hoedje

• 17 Mei 2017 - 21:26

Martine:

Wauw klinkt goed! Veel plezier nog met zn viertjes!

• 17 Mei 2017 - 22:41

Henny:

Wat leuk om jullie te volgen. Geniet ervan

• 18 Mei 2017 - 07:50

Huub:

Klinkt goed allemaal! Volgende keer dus een foto met het guggenheim Bilbao er op!

• 18 Mei 2017 - 12:53

Marjolijn: