Week 1 | Weer wat geleerd... - Reisverslag uit Ouddorp, Nederland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu Week 1 | Weer wat geleerd... - Reisverslag uit Ouddorp, Nederland van Ava, Niene, Suus en Matthijs - WaarBenJij.nu

Week 1 | Weer wat geleerd...

Blijf op de hoogte en volg Ava, Niene, Suus en Matthijs

10 Mei 2017 | Nederland, Ouddorp

De drie woorden die deze week het vaakst voorbij kwamen waren zonder twijfel: “weer wat geleerd…”. We hadden ons erop ingesteld dat de eerste week wennen zou zijn, en die verwachting is uitgekomen. Wennen aan de camper, wennen aan kamperen, wennen aan slapen in de camper, wennen aan het rijden, wennen aan niets hoeven etc etc. En meerdere keren per dag kwamen we achter dingen die we de volgende keer toch echt anders zouden doen.

Een hele dag met z’n vieren in de camper vanwege de regen is niet ideaal, dus we hebben vaart gemaakt met onze tocht richting het zuiden. Vanuit Ouddorp zijn we in onze eerste week doorgereden naar Calais (helaas krijtrotsen gemist omdat de camper te hoog was om bij uitkijkpunt te mogen; weer wat geleerd), Normandie (langs de Seine gestaan), Rennes (op een camperplaats gestaan zonder faciliteiten maar ging heel goed met onze camper; weer wat geleerd), Chatelaillon-Plage (bij La Rochelle) en vandaag aangekomen in Biarritz. Gisteren en vandaag eindelijk in de zon aangekomen, en kamperen in de zon is toch echt leuker. Lekker buiten eten, een rondje fietsen en zwemmen in een buitenzwembad. Weer wat geleerd…

Niene en vooral Ava zijn druktemakers eerste klas, dus die blijken het niet zo goed te doen in een autostoeltje de hele dag. Dus nu zorgen we dat we op een rij-dag niet meer dan 300km doen met veel stops. Daar worden de ritten een stuk gezelliger van. Weer wat geleerd…

En o ja, de Fransen zijn niet gewend aan baby’s in kinderzitjes op de fiets. We waren vandaag een ware attractie in Biarritz. Zonder uitzondering werden we door iedereen nagekeken. Weer wat geleerd…

En we kwamen er tenslotte achter dat Biarritz in (Frans)Baskenland ligt en het hier tweetalig is. Wisten jullie misschien nog niet en zo hebben jullie ook weer wat geleerd…

• 11 Mei 2017 - 09:39

Maarten:

Wat een heerlijke foto's. Dacht dat jullie voorbeeldige kinderen hadden?!?! Weer wat geleerd :)

• 11 Mei 2017 - 13:34

Anne:

Even een weekje wennen en dan nu de rest van de weken genieten

• 11 Mei 2017 - 13:39

Ik geniet in ieder geval van de foto's

• 11 Mei 2017 - 22:40

Hermien:

Allemaal heel herkenbaar :-))) Leuk om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen!!
    Lieve groetjes!!

• 12 Mei 2017 - 10:45

Geke:

Klinkt als een heerlijk ontdekkingsavontuur! Hier wordt as we speak de complete inboedel het huis uitgedragen...je laten verhuizen is heel relaxt, weer wat geleerd ;)

• 15 Mei 2017 - 15:34

Hester :

Wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen! Heel veel plezier! x Hester